söndag 8 januari 2012

Hemlisbyte på Virkcafét

På facebook är jag med i en grupp som heter Online Virkcafé. Nu kan man byta ett garnpaket med någon hemlig kompis. Jag ska svara på några frågor för att den hemlige kompisen ska få veta lite mer om just mig.



FRÅGOR TILL BYTET:
  • Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
  • När jag virkar amisar vill jag helst ha bomullsgarn, 8/4, eller bomull/akryl, tex Tilda. När jag stickar tycker jag bäst om akrylgarn.
  • Jag gillar inte garner som trådar sig t.ex. Muskat från Drops

  • Vilken eller vilka är dina favoritfärger?
  • Lila och rosa. Ljusgrönt är också fint.

  •  Vad tycker du mest om att virka?
  •  Amigurumisar.

  • Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?
  • Inte som jag har tänkt på. Men en stor docka eller djur, ca 50-60 cm, skulle vara roligt.

  • Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)
  • Ergonomiska Clover.

  • Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
  • Jag skulle vilja tova figurer någon gång.

  • Vad tycker du om att unna dig själv?
  • God mat och ett glas vin.

  • Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?
  • Kaffe, rött te.

  • Favoritgodis?
  • Engelsk konfekt, vingummi och choklad.

  • Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)
  • Just nu stickar jag dockkläder.

  • Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
  • Svenska deckare, alla slags böcker av Nora Roberts.

  • Har du några allergier mot livsmedel?
  • Nej

3 kommentarer:

Cias Små Ting sa...

Hej och välkommen till Cias Små Ting. Roligt att du vill följa min blogg

önskar dig en bra dag

Cias Små Ting sa...

hej du undrade stl på Gitarren den är 28 cm lång och 11 cm över bredaste stället =)

Pia sa...

Hej Eva, du har nåt på min blogg att hämta=O)