torsdag 4 augusti 2011

Virkad väska och älg

När jag läste några av era bloggar såg jag någon som virkat väskor. Kommer inte ihåg vem, men jag blev inspirerad och eftersom jag har flera nystan vitt bomullsgarn hemma, satte jag igång. Mönstret kommer från Drops.

Jag har också fått beställt två mönster från Delicious Crochet. Det har tagit lite tid för mig eftersom jag inte visste riktigt hur paypal fungerar. Men jag skrev på amigurumiifokus.se och fick därigenom tips och råd. Jag ansökte om paypalkonto och det tog några dagar sedan var det ok, och jag kunde föra över pengar från mitt bankkonto till paypalkontot. Det tog exakt två dagar sedan fanns pengarna där och jag beställde mönstren Nelson, the Moose och Paquito, the Parrot. Efter ca 5 timmar hade jag mönstren i datorn.
Jag har börjat virka på älgen. Jag använder garnet Tilda och virknål 2,0. Vi får se hur stort den blir, men det verkar inte som att den blir överdrivet stor.
Detta är armarna, dom är 7 cm. Sedan skall "händerna" också till.  Han ska ha en blå kavaj på sig.

Inga kommentarer: