söndag 12 juni 2011

Söndag igen

Ja, nu har det gått en helg igen. Yngsta dottern kom hem i fredags med nye "pojkvännen". Om man nu kan säga pojk när han är över 30. Vi grillade och hade det trevligt.
På fredagskvällen ringde Emma, 4 ½ år, och pratade med morfar. Hon frågade om de fick komma till oss på lördagen. Precis som om det var 10 minuter mellan oss. Men det var faktiskt så att de ville komma upp, eftersom barnets pappa skulle ut och segla. Så på lördagslunchen var vi sju personer. Mycket trevligt. De bor ju 20 mil härifrån så vi ses inte så ofta. Nu har alla åkt hem till sig.

När jag satte mig för att kolla mail och lite bloggar, såg jag att jag vunnit hos Beccas give a way. Tänk jag som alltid har otur i spel. Vinsten är små nystan med bommullsgarn, precis vad jag behövde. Detta garn (rött) var slut i min garnaffär när jag var där förra veckan.

1 kommentar:

Fru Bävers virkvrå sa...

Låter som en härlig helg och grattis till vinsten!