måndag 27 juni 2011

Skånes djurpark

I midsommar har vi varit i Eslöv hos barn och barnbarn. På midsommardagen tog vi fika med oss och åkte till Skånes djurpark i Höör. Trevligt att se nordiska djur, även om vi har flera av dem i vår trädgård emellanåt.
Att se en älg på så nära håll som man gör i denna djurpark är häftigt, annanrs brukar de ju vara på ett mer betryggande avstånd. Tur att det finns staket på djurparken.

Emma tyckte som vanligt att det bästa var när hon kom till hästridningen. Jippi, dom har inte stängt, sa hon och fick 20 kronor att rida för. Jag vill inte att någon ska gå jämnte, sa hon. Hästen leds förstås av sin skötare, det var ok.






Eftersom jag virkar getter nu, var jag tvungen att ta några kort på dom också.

1 kommentar:

Sara sa...

Tack för mönster, och garnet du frågade om är en sorts garn som man brukar kunna köpa till att väva mattor. Men de flesta jag pratar med tycker inte att mattor blir så bra med det "garnet". Det känns som om det är gjort av nylon, har lite samma känsla som tunnstrumpor fast tjockare.
Det går säkert att köpa någonstans, tyvärr vet jag inte vad man brukar kalla det men ska se om jag kan ta reda på det!