lördag 4 juni 2011

Lördag = skön slappardag

Började dagen med yoga på Friskis o Svettis, Åkte hem, men vilken trafik. Trodde aldrig jag skulle komma ut på vägen. Vid rondellen var det stopp norrifrån (jag kom söderifrån), där stod en ambulans med sirener och blåljuis och kom ingenstans. Båda filerna fulla med bilar.

Efter lunch blev det att sitta i solen och läsa och virka. Jag började att virka på månadstävlingen i amigurumi i fokus. Har gjort huvudet och börjat på kroppen, undras hur det blir. Det är Pysselkiisen som som gjort mönstret, och jag som precis har fått hennes mönster på Troll, som jag beställt. Har inte börjat virka på efter det ännu.

Jag har virkat efter eget huvud, men med lite inspiration från andras mönster, trollet Ludenben till sagan "Petter och hans fyra getter". Jag virkar i ett garn med mohair, så det luddar rätt mycket. Få se om det blir bra. Annars virkar jag efter Pysselkiisen mönster.

Inga kommentarer: