torsdag 2 juni 2011

Petter och hans fyra getter

Jag har tänkt virka figurer till sagan om "Petter och hans fyra getter". Petter är så gott som klar. Har inte bestämt om han ska ha luva eller hår. Mönstret är Wolfdreamers Super Mario. För ett halvt år sedan kunde jag inte tänka mig att virka efter engelska/amerikanska mönster, men det är inte så svårt när man har blivit van vid svenska amigurumimönster. Nu ska jag "bara" virka fyra getter i olika färger, en katt och ett troll, Ludenben. Hoppas detta blir klart till hösten, så jag kan berätta sagan med figurer, på förskolan. Nu berättar jag den med flanobilder. Barnen tycker om rimord, så det är en bra saga.
Jag har märkt att det är omöjligt för mig att lämna kommentarer till andra bloggar, vilket jag tycker är mycket synd. Är det någon annan som har det problemet? Jag ser ju att andra har lämnat kommentar på en del bloggar. När jag klickar på skicka kommer det bara upp att jag ska logga in, men jag är ju redan inloggad.

Inga kommentarer: