söndag 6 februari 2011

Ny blogg

Jag har skrivit blogg sedan september, men då om en utbildning i pedagogisk dokumentation. Nu när kursen är slut, känns det inte så aktuellt att skriva i den längre. Jag tyckte det var roligt att skriva och inte minst att läsa andras bloggar. Jag har mest läst bloggar om virkning.
Själv blev jag fast i virkträsket förra semestern. Det började med att mitt arbetslag var på studiebesök på ett par förskolor i Kalmar. Där såg jag bla. virkade damsugare och kanelbullar. Det kan ju inte vara så svårt att göra sådana tänkte jag och provade när jag kom hem. Sedan satt jag och virkade kakor och annat "ätbart" hela semestern. En kollega till mig säger att det har blivit som en drog för mig, jag tror också det. Jag hittar nya mönster i olika bloggar hela tiden och skriver ut eller sparar på datorn till senare tillfällen.

Idag har jag gjort färdigt Barbaskön, som ska komma till sina syskon i Barbafamiljen imorgon. De andra har redan flyttat till en avdelning på min förskola.

Jag hittade mönstren till Barbafamiljen hos http://piashobby.blogspot.com/

Inga kommentarer: