onsdag 23 februari 2011

Ljusare tider

Idag när jag körde till jobbet (började kl 7), behövde jag inte sätta på ljuset på bilen. Våren kanske är i antågande?
Annars började inte det inte så bra. När jag skulle starta "min" bil, började den tjuta och sedan dö. Detta har hänt innan också och då var den på verkstad. De hade missat att uppdatera elektroniken efter service två dagar tidigare. Nu hände samma sak. Troligen behöver rattstången bytas, kostnad ca 17 000:-. Jag tog inte "min" bil idag utan min mans lilla Seat. Han är bättre på att "prata" med verkstadskillarna.

Efter jobbet åkte jag och handlade och tog en liten tripp till garnaffären, jag är nog stammis där nu. Jag har börjat virka på Barbamama och det svarta garnet börjar ta slut. Jag använder Jubileumsgarn från Svarta Fåret och virknål nr 3. Så här långt har jag kommit. (Givetvis åkte det med ett par andra nystan också. Två olika gröna i Tilda.)



Inga kommentarer: