fredag 3 augusti 2012

Inför vinterns kyla.

Sista semesterdagen. Fast jag har tagit kompledigt på måndag, man måste börja lite lugnt.

Under semestern har jag stickat en hel del. Med rundstickor kan man även sticka under bilresor. Det har blivit 2 rosa koftor till barnbarnen. Ja, jag började på den första i juni.

Förra helgen började jag titta efter vad jag ska göra härnest. Jag hittade en snygg väska på drops sida. Den är virkad i Drops Lin och Delight. Jag såg att Drops hade 30 % på Lingarnet. Sagt och gjort jag körde in till stan för att köpa. Det var svart i affären, öppnar kl 12.00. Klockan var 11 och jag hade mat i bilen, bara att köra hem utan garn. Innan jag körde in på eftermiddagen ringde jag till garnaffären. Tur att jag gjorde det. Hon hade inte Lin. Nu har jag beställd det på internet istället.

Medan jag väntar på det garnet har jag börjat sticka sockor till min dotter. Dom behöver inte vara färdiga innan hösten/vintern, men lika bra att göra dom nu. Garnet är från Vartofta och heter Milano. Jag använder stickor 2,5 och garnet randar sig själv. De blir snygga tycker jag. Hoppas Anette också tycker det.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Klokt att börja med en kort vecka! Den där måndagen kan liksom bli en riktig njutdag...

Jobbigt när man inte får tag på garn som man tänkt sig, tur att det finns internet!