torsdag 9 augusti 2012

Virkad kofta och väska

Förra måndan var jag in till stan för att köpa garn. Det blev inget eftersom den affären inte öppnade förrän klockan 12, och jag var där på förmiddagen. Istället för att köra in på eftermiddagen, ringde jag och kollade om de hade drops Lin. Nej, det garnet hade hon inte. (Hon säljer annars dropsgarn). Jag beställde då drops lin, delight och fabel hos garnaffären.se. Det har tagit 8 dagar innan jag fick garnet igår. Jag ska virka en väska av det. Det ska vara virknål 5, men eftersom jag alltid behöver använda mindre virknål än vad som står i mönstret trodde jag att det skulle gå bra med 4,5. Jag ska virka med 4 trådar på en gång och det blev lite väl hårt med 4,5. Alltså måste jag nu köpa en ny virknål. Väskan ska virkas efter Drops mönster nr 132-20.


Medan jag väntade på garnet har jag börjat virka en kofta. Jag har bara stickat koftor innan, så det var en ny erfarenhet för mig. Jag valde mönstret drops 136-13. Det är roligt mönster och det växer fram mycket fortare än när man stickar. Garnet är Björk i mörklila.


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Lite jobbigt när man vet vad man vill ha, det inte finns och man måste vänta...
Snopet med virknålen också, tur att du kunde dra igång med koftan, den blir fin!

Hoffmans Design sa...

Hej detta lila var enfräck virkning.
Kram Hoffman