tisdag 6 mars 2012

Draken

Alla delar till draken är testvirkade. Garnet tog tyvärr slut och det blev bara tt vingskelett, jag har inte bestämt mig för om jag ska köpa ett nytt nystan rosa garn eller virka vingarna i en helt annan färg. 
Tyvärr har jag fått influensa och legat pall i sängen sedan i lördags kväll. Fast vi var hos dottern och barnbarnen i Skåne när jag fick det, så jag satt ju i bilen två timmar på söndag förmiddag innan jag kom hem och kunde krypa till sängs. Bilfärden hem gick fort, jag sov det mesta. Nu har febern gått ner och huvudvärk, halsont, öronont m.m. känns inte så mycket när jag tagit Ibumetin. Så jag har lyckats sy ihop draken, förutom vingarna. Så här blev den. Det är Janna Li Janke på http://garngalning.blogspot.com, som gjort mönstret. Håll utskik så kommer det snart.
Jag brukar ge vissa av mina amigurumisar namn, och det här är Hildur som ska försöka ta en tugga av min primula som jag har på bordet.

4 kommentarer:

Cias Små Ting sa...

mmm jag har gjort halva skon nu, Tilda och virknål 2,5
den blir ca 8 cm. Känns mkt bättre.
Jag gjorde ett par för ett par veckor sedan och de blev 9 cm, lite konstigt med tanke på att jag har gjort lika =)

Janna sa...

Vad fin den blev!

Kram!

Lina & Mia sa...

Hej! Tack för dina tips :)Jag har skickat efter vita och bruna säkerhetsögon, får se hur det blir när de kommer... Vilka fina dockkläder du gör! Du vet inte om det går att få tag på mönster som passar till rubens baby dockor? Har skickat efter en sådan till minsta tjejen som hon ska få när hon fyller ett :) Hoppas du får en härlig fredag och att du kryar på dig! Draken blev jättefin:)

Fru Bävers virkvrå sa...

Inte den farligaste drake jag sett, men kanske den sötaste :)