söndag 3 mars 2013

Emmas kofta

Nu har jag stickat färdigt Emmas kofta. Det är andra gången jag stickar detta mönster. Den förra blev vit stickad i garn från Rusta. Denna gången har jag stickat i "rätt" garn Drops Alpacca. Emma ville ha en kofta i samma färg som sockarna, alltså turkos.
Nu ska det bara köpas 4 knappar och sedan ska jag tvätta den och försöka få kanterna till att inte vika sig.
Samtidigt som jag stickat denna kofta har jag virkat grytlappar och testvirkat en humla och en nyckelpiga åt Britasami. Det fattas ögon, de var slut på Panduro här i stan. Ska åka dit imorgon igen och se om de fått in några. Sedan kommer det bild på dem. Mönstret kommer att bli ett gratismönster på www.britasami.blogspot.se.

                                                          Här är en bild på Emmas kofta.

Inga kommentarer: