söndag 17 februari 2013

Ägghöna

Jag stickar för fullt på Emmas turkosa kofta. Fast emellanåt blir det lite virkning. Bla. har jag virkat denna höna, som man kan ha kokta ägg i till påsk. Kanske ska virka en i någon annan färg också. En till löskokta ägg och en annan till de hårdkokta. Mönstret kommer från http://brittasami.blogspot.se.


Jag fick garn till grytlappar i julklapp, och har nu börjat virka sådana. Jag håller på med den tredje lappen. Jag har tänkt ha svart som avslutningsvarv, och måste införskaffa detta garn.

Sedan har jag fått äran att bli provvirkare åt Britt-Marie. Kommer att få mönster som jag ska virka och se om det stämmer. Jag är mycket imponerad av hennes snabbhet att producera mönster. Hoppas att jag nu kan hjälpa henne och att jag inte är för långsam. Får nog lägga koftstickandet på hyllan ett tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen, va fin den va! Jag såg att du kommer från varbergstrakterna. Vilket sammanträffande eftersom jag själv bor i tvååker ;) Trevilig blogg förresten!