söndag 8 april 2012

Mobilfodral

Barn och barnbarn har varit hemma i påsk. Emma, 6 år hittade både drake och slarvdockan Charlotta. Först kom hon med draken. Mormor kan inte du "sticka" en sån till mig. Lite senare hade hon hittat Charlotta, då var det en docka hon ville att jag skulle "sticka" istället. Jag vill också ha, sa Wilma, 3 år. Det blir nog att virka två dockor till dem. Rosa hår skulle det vara. Äldsta dotter hade köpt ny mobil och frågade: "Mamma kan inte du virka ett fodral till min telefon så den inte blir repig". Helst ville hon ha lila men det fanns inte i garnlådan, så det blev ett turkost garn. Och så ville hon ha en vit blomma på. Men blomman fick inte vara för stor och sticka ut. Jag virkade  raskt ett fodral, som hon fick med sig hem idag. Det är så roligt när dom vill ha sådant som jag virkat.
Inte nog med det, Yngsta dottern vill att jag stickar ett par nya raggsockar till henne. De gamla har gått sönder. Men hon sa att det räcker till nästa vinter.

4 kommentarer:

virka liten kaka sa...

Jätte fint! :)

Fru Bävers virkvrå sa...

Så fint det blev! Har också precis virkat mobilfodral, det är kul för det går fort och går att variera så mycket :)

Maiken sa...

Vilket fint fodral! Visst är det kul att virka sådant som andra verkligen vill ha:)

Emma sa...

Fint :)