tisdag 6 december 2011

Prinsesstårta

Jag har nu virkat klart prinsesstårtorna. Det blev en rosa och en grön. De är virkade efter samma mönster, med samma garn (Tilda), samma virknål (2,0) men ändå har de blivit olika stora. Jag måste ha glömt ett varv på den gröna eftersom den har blivit minde. Det kan ju också vara tvärtom förstås. Jag har inte sytt fast bladen på den gröna tårtan än, eftersom jag inte är riktigt nöjd med färgen. Jag var inne i garnaffären idag, men hon hade bara ett grönt nystan Tilda, och det var samma färg som jag har virkat med.

Mönstret på tårtorna har jag hittat här: http://borghoffskan.blogspot.com/2010/05/prinsesstartemonster




                                          Dessa ska bli julklappar att ha till dockornas kalas.

3 kommentarer:

Sunna sa...

Hoppas du blir nöjd med teddygarnet, det var så himla mysigt, jag hade ännu mer tur på syfestivalen för då sålde de 10 nystan för 150:- fattar du att jag inte kunde låta bli, jag stickade på stickor nr 4 men nästa gång väljer jag nog 3,5 för det var gränsfall, ha det gott

Malin E sa...

Hej Eva, tack för kommentaren i bloggen!
Jättefina tårtor!

Jodå dockan med riktiga fötter ÄR barbie.Tror jag ska ha nån eller ett par till.När min dotter var mindre kom det ett gäng dockor med riktiga fötter och jag slog till direkt och köpte då jag tyckte dom var så fina!
Nu måste jag nog ner i källaren och se vilka andra jag köpte som oxå hade riktiga fötter tycker det är synd att inte alla barbies har det.
Kram Malin

Fru Bävers virkvrå sa...

Vilka söta tårtor!

Jo, det där med att barnen vill va lucia eller inte, för min son tror jag nog att det handlar om att man ju jämt säger att nu ska vi fira lucia, nu ska vi gå luciatåg osv, så va har då tomtar och pepparkaksgubbar med saken att göra... så tror jag han resonerade :)