måndag 26 december 2011

Efter julrushen

Nu har lugnet lägrat sig efter all matlagning och tomtebesök och mat igen osv.
Idag annandag jul blev det rester till lunch och jag virkar nästan hela dagen, även nu när jag sitter och kollar olika bloggar och facebook. Ibland tar det ju lite tid för datorn att hämta hem, då är det bra med ett virke i handen.
Före jul stickade jag barbiekläder. Det är ingen som fått dem än, ska sticka lite till. Men jag blev så sugen på att virka amigurumi igen, så när jag hittade Petras "slarvdocka", kunde jag inte låta bli.
Jag har virkat huvud, kropp och en arm färdig.Andra armen är halv, och sedan ska jag ge mig på benen. Då måste jag titta på ett par bilder hon lagt ut som förklaring till foten.
Mönstret hittar ni här om ni är sugna på att virka: www.crochetra.se





Jag vill visa de senaste Barbiekläder och gjort också. Guldklänningen är stickat i ett garn med metalltråd och stickor 2,0. De svarta byxorna är av garnet Conny 8/4, och den turkosa klänningen i Baby.

Till sist måste jag visa de fina teglasen jag fick av min dotter. De är av glas, men är lätta som plast. De blir inte varma att hålla eftersom de är dubbla. I detta glas finns det rött Pepparkakste. Mycket gott.

Inga kommentarer: