lördag 30 april 2011

Hjärtekatten Cicci

Jag har idag sytt ihop och broderat min första hjärtekatt. Hon heter Cicci efter min systerdotter Cecilia, som skulle varit 17 år idag om hon fått leva. Denna katt är virkat i garnet Tilda och är 26 cm. Jag vet inte om jag ska skicka iväg henne eftersom det inte är rent bomullsgarn jag använt. Jag ska skicka ett mail senare till Therese.

 Hon fick komma ut i trädgården en liten stund. De lila primulablommorna tyckte hon om.
Men tror ni inte att hon tvunget skulle upp i körsbärsträdet och lukta på dessa blommor också.







Jag har nu börjat virka en ny katt i Muskat och virknål 3, den blir troligtvis större. Katterna bör ju vara ca 25 - 30 cm.

2 kommentarer:

inkas sa...

Jättefin =)
Dom tar emot alla katter dom får.. =)
Alla hjärtekatter är unika, lika som att alla hjärtebarn är unika..
Trevlig helg!

Lovisa sa...

Vilken fin katt! Jag håller med kommentaren över, de tar nog emot alla katter, det gör säkert ingenting att den har lite extra unik! :)

Kramar Lovisa
http://hallplatsverkligheten.blogg.se