söndag 2 oktober 2011

Lilla kaninen Bitis.

Sedan jag kom hem från Kina har det inte blivit virkat så mycket. Men nu har jag äntligen fått klar en vit kanin som ska vara med i vårt Tema "Vännerna i Kungaskogen", på min förskola. Kaninen heter Bitis och är lite blyg.

Jag har virkat henne efter ett mönster från www.crochetamigurumi.blogg.se
Där finns en skiss på hur man syr fast armar och ben, så de kan röra sig. Bitis kan både sitta och stå. Hon var lite rädd när hon skulle sätta sig bland de starka chilifrukterna som ligger på tork. 
Hon är så söt och blyg, så det blir nog svårt att lämna henne ifrån mig. Som tur är träffas vi varje dag på förskolan, där hon också kommer att få många vänner. Både bland barnen och de andra djuren i Kungaskogen.

1 kommentar:

Marieki sa...

Så søt kanin! Det er alltid litt trist å gi ifra seg de søte små skapningene, men hun kommer nok til å spre mye glede hos barna :D