torsdag 19 maj 2011

Paket på paket

Nu har det kommit flera paket till mig dessa dagar. Igår kom ett bokpaket från Adlibris, som jag hämtade på Statoil. Det var Anna Janssons nya bok, "Alkemins eviga eld", Mari Jungstedts "Det fjärde offret", Kristina Ohlssons "Tusenskönor" (poket) och hennes senaste bok "Änglavakt". Som ni märker är det kriminalromaner som är mina favoriter.
När jag kom hem idag efter ha firat förskolansdag med ballonger och såpbubbelblåsning, utomhuslunch med lasagne och APT på kvällen, hittade jag tre ! paket på bardisken. Det var två paket med böcker från Harlequin och ett paket från NYSTAT.
 Jag slet upp garnpaketet, fast jag visste vad som fanns i. Jag hade beställt tre sorters garn, Molly, ett tjockt akrylgarn som Lubsen rekomenderat och två sorters bommulsgarn, Sommargarn från Marks & kattens och Soft cotton från Järbo garn. Elva nystan garn för 282 kronor inkl. frakt. Nu gäller det bara att hinna virka allt man vill. Bla har jag tänkt virka en Hello Kitty med Molly garnet. Lubsen har använt virknål 4,5 till det garnet, så den blir nog rätt stor.

Jag vill rekomendera nätbutiken nystat.se från Landskrona. Jag beställde i måndags, förbetalade i tisdags och fick alltså garnet idag, torsdag. Snabba ryck vill jag säga.

Inga kommentarer: